Kodėl grynas oras ir dienos šviesa yra būtini jūsų namų ofisui?


Vis daugiau laiko praleidžiame dirbdami namuose, tad sveikas namų mikroklimatas darosi vis svarbesnis.

Kvėpuokite grynu oru

Ką žinote apie savo namų vidaus mikroklimatą? Ar esate girdėję, kad oras, kuriuo kvėpuojame, yra toks pats svarbus kaip ir maistas, kurį valgome, ar vanduo, kurį geriame? Arba kad suaugęs asmuo vidutiniškai įkvepia 15 000 litrų kasdien? Jeigu oras nėra pakankamai švarus, atsiranda galvos skausmai, silpnumas, nuovargis ar gerklės sudirgimas.

...tačiau nesijaudinkite!

Pakeitę įpročius ir įsigiję keletą papildomų priemonių, galime žymiai pagerinti namuose esančio oro kokybę. Tai – investicija į savijautą ir produktyvumą.

Dažnos prasto oro namuose priežastys – gaminimo garai, drėgni skalbiniai, žvakės, valymo priemonės ir dulkės. Pradėkite nuo reguliaraus namų tvarkymo, natūralių valymo priemonių naudojimo ir vėdinimo kelis kartus per dieną bent po 10 minučių. Nesvarbu, ar jūsų namuose vertikalūs, ar šlaitiniai langai – kuo daugiau langų atidarysite, tuo daugiau išleisite prasto oro ir įsileisite gryno.

Laikantis šių paprastų patarimų kasdien, sau ir savo šeimos nariams pagerinsite namų orą, kuriuo visi kvėpuojate. Be to, grynas oras jūsų miegamajame prisidės prie kokybiško miego, tad darbo dieną pradėsite gerai pailsėję!

Įsileiskite dienos šviesos

Dienos šviesa kaip ir grynas oras ženkliai prisideda prie mūsų savijautos bei turi teigiamą poveikį miego ritmui, nuotaikai ir smegenų veiklai mokantis ar dirbant. Tinkamas dienos šviesos kiekis dienos metu gali pagerinti mūsų 24 valandų cirkadinį arba kūno ritmą, būtiną tam, kad kūnas jaustų balansą.

Natūralios šviesos kiekis skiriasi nuo skirtingų vietovių, oro sąlygų ir sezono. Trumpai tariant, kuo daugiau saulės šviesos, tuo didesnis jos kiekis pasiekia mūsų grindis. Pavasarį ar vasarą paprastai gauname daugiau saulės šviesos nei kitais metų laikais.

Darbo zona namuose turėtų būti kiek įmanoma šviesesnė, kad valados, praleidžiamos šioje erdvėje, praeitų produktyviai ir komfortiškai. Stalą statykite prie lango ir taip darbo vietai suteikite daugiau gryno oro ir dienos švienos. Taip pat svarbu pasirinkti šviesias interjero detales, nes jos sukuria dienos šviesos pojūtį aplink jus.

Žinoma, natūralios šviesos ir gryno oro gūsį jums puikiausiai suteiks pasivaikščiojimas lauke. Pertraukų metu pasimėgaukite lauko teikiamais privalumais, jeigu tik leidžia sąlygos.


5 papildomi patarimai jūsų namų ofisui

 

Ar jums tenka dirbti iš namų?

Nesvarbu, ar jūsų darbo erdvė – atskiras kambarys, kampas miegamajame, garažas ar virtuvės stalas: organizuota namų ofiso erdvė padės jums kiekvieną rytą susikoncentruoti į darbą ir pasiekti geresnius rezultatus. Atrinkome 5 patarimus, padėsiančius sukurti geresnę darbo iš namų aplinką naudojant tai, ką greičiausiai visi turite namuose!

1.                  Pasiruoškite

Visi turime skirtingą erdvę, prietaisus ir tvarkaraštį. Įsitikinkite, kad visos darbui reikalingos priemonės yra pasiekiamos ranka ir taip padėkite smegenims greičiau patekti į tinkamą darbinę būseną. Mėgstamas rašiklis, švarus lapas užrašinėje ir puodelis kavos ant stalo būtų puiki pradžia! Apsvarstykite galimybę atsinaujinti ir įsigyti patogią biuro kėdę, kad išlaikytumėte taisyklingą laikyseną darbo valandų metu.

2.                  Paverskite erdvę gyvesne

Praleisti daug valandų vienoje vietoje gali būti nuobodu. Tačiau gamta yra tai, kas retai atsibosta. Pamėginkite perkelti kuo daugiau augalų arčiau namų ofiso vietos, o galbūt ir pamerkti skintų gėlių nuo darbo stalo matomoje vietoje. Vidutinė keturių asmenų šeima kvėpuodama išskiria didelį CO2 kiekį kasdien. Namų augalai taip pat prisideda prie oro valymo ir išskiria daugiau deguonies. Yra augalų, valančių orą net nuo toksinų, tad apsvarstykite ir tokį namų oro valymo būdą.

3.                  Sekite dienos šviesą

Kuo daugiau dienos šviesos, tuo geriau! Nesvarbu, kokio dydžio jūsų namai ar kada jūsų darbo erdvėje nusileidžia saulės spinduliai: visada yra būdų, kurie padės padidinti gaunamos dienos šviesos kiekį.

Pradėkite nuo stalo perstūmimo arčiau lango. Tai jums suteiks pastovų natūralios šviesos srautą ir prieigą prie gryno oro, todėl koncentracija ir produktyvumas padidės. Be to, argi ne nuostabu mėgautis vaizdais pro langą, kol esame namuose? Tyrimais nustatyta, kad galimybė mėgautis vaizdu pro langą ir pagerintos vidaus mikroklimato sąlygos prisideda prie mūsų produktyvumo.

Darbas iš namų suteikia galimybę dirbti iš bet kurio namų kampelio ir daryti aktyvesnes pertraukas. Galbūt popietiniai saulės spinduliai nusileidžia ant sofos? Kodėl gi kito konferencinio skambučio neperkelti ant sofos, kad pasimėgautumėte saule ir pakeistumėte sėdėjimo poziciją?

4.                  Kvėpuokite lengviau

Ar žinojote, kad namų mikroklimatas gali būti penkis kartus labiau užterštas nei oras lauke? Svarbu ne tik puoselėti augalus namuose, bet ir rinktis natūralias valymo priemones, aplinkai draugiškus žaislus, baldus ir kitas namų priemones.

Kitas, dar paprastesnis būdas yra reguliarus namų vėdinimas. Lengva pamiršti tai padaryti, bet labai svarbu įtraukti šį įprotį į kasdienybę. Keletas trumpų vėdinimų po 10 minučių kasdien gali žymiai pagerinti namų orą, kuriuo kvėpuojate jūs ir jūsų artimieji. Beje, vienu metu atidarykite kiek įmanoma daugiau langų: taip padidnsite oro cirkuliaciją namuose ir vėdinimas taps daug efektyvesnis. Grynas oras turi įtakos mūsų kūnui ir protui, tad vėdinimas tikrai prisidės prie produktyvaus darbo laiko.

5.                  Jauskitės jaukiai

Susikurkite tokią aplinką, kokia jums patinka! Mėgstamas paveikslas, muzikinis grojaraštis, puodelis kavos ar gėlės gali erdvę paversti jaukia, tokia, kokioje malonu būti. Dirbdami iš namų turite galimybę keisti darbo erdvę kada ir kaip norite, tad pasinaudokite šia galimybe ir susikurkite savą kampelį, kuriame jausitės puikiai.

Galiausiai, juk smagu nesirūpinti dėl aprangos, kurią vilkėsite darbe? Galbūt kai grįšime dirbti į biurus, aprangos taisyklės sušvelnės, tad neskubėkite slėpti savo jaukius rūbus į spintą J