DIENOS ŠVIESA YRA BŪTINYBĖ, O NE PRABANGA


Mes 90 % savo laiko praleidžiame būdami patalpose ir tikrąja to žodžio prasme nėra jokio pakaitalo dienos šviesai, kuris apsaugotų nuo sveikatos sutrikimų, kylančių dėl šviesos trūkumo mūsų kūnuose.


Net ryškiausias dirbtinis apšvietimas negali atstoti dienos šviesos, kad būtume sveiki. Mokslinis tyrimas įrodė esant sąsajų tarp dienos šviesos trūkumo ir daugybės fizinių bei psichinių problemų. Tiesą sakant, ekspertai apskaičiavo, kad iki 15 % žmonijos populiacijos kenčia nuo skirtingų lygių sezoninių sutrikimų, dar vadinamų žiemos depresija, ir ši tendencija auga didėjant geografinei platumai.  

Yra ir daugiau kitų sveikatos problemų, siejamų su pakankamu dienos šviesos stygiumi. Pavyzdžiui, vitamino D trūkumas, kuris yra siejamas su nuovargiu, išsekimu ir sumažėjusiu atsparumu ligoms. Turite išeiti į lauką, kad organizmas gautų saulės šviesos, skatinančios vitamino D gamybą, o Europoje ir kitose šiaurinėse šalyse vasarą turite būti lauke. Be to, dirbtinė šviesa gali suardyti organizmo laikrodį, o tai gali nulemti sugebėjimo susikoncentruoti problemas, aukštą kraujo spaudimą ir kita.

SIMPTOMAI

Nors dienos šviesos trūkumo padariniai nematomi plika akimi, į juos vis tiek reikia atsižvelgti rimtai. Mūsų medžiagų apykaita reikalauja dienos šviesos, kad funkcionuotų tinkamai, todėl bendras išsekimas ir prastas miegas yra dažni simptomai O pats sutrikęs miegas yra siejamas su stresu, depresija, širdies ligomis, sumažėjusiu atsparumu infekcijoms.

SPRENDIMAI

Kai kalbame apie didesnį dienos šviesos srautą kasdieniame gyvenime, daugumai žmonių tai tikriausiai tas atvejis, kai reaguojama į problemą, kurios nemanė turį. Todėl gali būti sunku rasti motyvacijos. Bet prisiminkite – problemos yra tikros ir jų sprendimas gali neįtikėtinai pagerinti bendrą jūsų gyvenimo kokybę.

Mokslas įrodė, kad daugiau dienos šviesos palaiko fizinę bei psichinę sveikatą, todėl siūlome keletą mažų, paprastų pokyčių, kuriuos galima atlikti šiandien:

1.


Stebėkite (natūralią) šviesą

Apšvieskite savo namus ir darbo vietą su kiek įmanoma daugiau dienos šviesos. Dirbtinė šviesa negali atstoti teigiamų savybių, kuriomis pasižymi natūraliu antidepresantu laikoma saulės šviesa, todėl stenkitės naudoti dienos šviesą kaip pirminį šviesos šaltinį ir, jei reikia, papildykite ją dirbtine šviesa. Taip pat perstatykite valgomąjį ar rašomąjį stalą arčiau lango.

2.


Pasivaikščiokite

Turėdami galimybę išeikite į lauką ir pasistenkite reguliariai pramankštinti kojas. Dauguma mokslininkų sutinka, kad kasdien praleidus dvi valandas dienos šviesoje, stipriai pagerėja psichinė savijauta.

3.


Pagaukite ritmą

Mūsų organizmai gali susiderinti su vadinamuoju 24 valandų miego, darbo, gyvenimo režimu tik tuomet, kai susiduria su tinkamu šviesos ir tamsos balansu. Jei įmanoma, orientuokite miegamuosius – ypač paauglių ir jaunuolių, turinčių uždelstą biologinį laikrodį ir sunkiai atsikeliančių rytais – į rytuose tekančios saulės pusę.

Norite sužinoti daugiau?

SUSITELKITE Į BENDRĄ VAIZDĄ

Kaip ir naujus kasdienius įpročius, svarbu sučiupti galimybes iš esmės pakeisti vidinį namų klimatą. Mes 90 % savo laiko praleidžiame būdami patalpose, iš kurių 2/3 praleidžiame savo namuose, todėl tai puiki vieta pradėti gerinti savo gyvenimo sąlygas viduje.

 

Patobulinkite savo dabartinę erdvę

Pagalvokite, kaip galėtumėte „įnešti lauką vidun“ turėdami daugiau dienos šviesos savo namuose. Kadangi dauguma gyvename miesto aplinkoje, kažkiek atitolome nuo gamtos. Ieškokite langų arba durų, kurie įleidžia daugiau dienos šviesos į namus – atkreipkite dėmesį, kad stoglangis praleidžia daugiau dienos šviesos nei įprastas langas.

Didinkite savo erdvę tinkamai

Keli papildomi kvadratiniai metrai jūsų namuose – puikus būdas pagerinti savo gyvenimą patalpose. Apsvarstykite palėpės renovaciją ar padidinimą ir teikite pirmenybę sprendimams, kurie įneša gryno oro ir dienos šviesos.

Kraustymasis

Kai ieškote naujų namų, nepamirškite, kad senesnis nekilnojamasis turtas gali turėti problemų, kurios paveiks patalpų klimatą. Pavyzdžiui, patikrinkite, ar langai praleidžia pakankamai dienos šviesos – jei ne, apgalvokite galimybę padidinti langų ar durų skaičių. Be to, perdažydami rinkitės šviesesnę dažų spalvą. Taip sukursite veidrodinius paviršius, kurie geriau atspindės šviesą jūsų namuose.


DIENOS ŠVIESA GALI PAGERINTI JŪSŲ VAIKO MOKYMOSI GABUMUS IKI 15 %

Mokslas įrodė, kad klasėse, kuriose yra daug dienos šviesos, mokymasis yra daug efektyvesnis nei prasčiau apšviestose. Be abejonių, tai galioja ir namuose bei darbe.

KĄ GALIU PADARYTI?

Yra daug būdų įleisti į savo namus geresnio oro bei dienos šviesos. Kai kurie jų yra greiti ir lengvi, kiti – atima daugiau laiko, tačiau tokie patobulinimai patikimi ir ilgalaikiai.