PASLĖPTA DIENOS ŠVIESOS JĖGA


Dienos šviesa gali suteikti daug daugiau nei vien gerą savijautą. Pakankamas dienos šviesos kiekis teikia fizinę ir psichologinę naudą jūsų vaikams.


2012 m. Prancūzijoje atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 2 000 vaikų iš visos Europos, atskleidė, kad dienos šviesos kiekis klasėje iki 15 % pagerino mokinių matematikos ir logikos kontrolinių darbų rezultatus. Į pietus nukreiptų langų ir efektyvių priemonių nuo saulės derinys nulėmė vaikų laimės pojūtį ir produktyvumą.

Šie rezultatai pateikia aiškių įrodymų, kad sudaryti vaikams sąlygas gauti pakankamai dienos šviesos yra ir reikalinga, ir naudinga. Šios žinios tėvams gali būti puiki paskata pertvarkyti savo gyvenamąją erdvę ir surasti naujų būdų ir vietų leisti laiką su savo vaikais.

SIMPTOMAI

Šioje skaitmeninių pramogų eroje jauniems žmonėms gali būti sudėtinga rasti laiko tokiam paprastam malonumui kaip buvimas saulės šviesoje. Tačiau faktas, kad tinkamas tiesioginės ar netiesioginės dienos šviesos trūkumas gali privesti prie vitamino D stokos, sugriauti vaikų organizmo laikrodį ir paveikti jų bendrą nuotaiką ir gebėjimą susikoncentruoti.

SPRENDIMAI

Galite atlikti keletą lengvų ir praktiškų žingsnių, kad užsitikrintumėte, jog jūsų vaikai gauna reikiamą kiekį dienos šviesos.

1.


Atverkite namus

Įsitikinkite, kad į jūsų namus patenka kiek įmanoma daugiau dienos šviesos. Idealiu atveju, dienos metu užuolaidos ir užuolaidėlės turėtų būti visiškai atitrauktos. Jei jūsų vaikas turi savo darbo vietą ar kokį nors stalą, perstumkite jį arčiau lango.

2.


Raskite tinkamą kryptį

Mūsų organizmai gali susiderinti su vadinamuoju 24 valandų miego, darbo, gyvenimo režimu tik tuomet, kai susiduria su tinkamu šviesos ir tamsos balansu, o vaikai – ne išimtis. Jei įmanoma, orientuokite visus turimus vaikų miegamuosius į rytuose tekančios saulės pusę. Tai ypač palanku paaugliams ir jaunuoliams, turintiems uždelstą biologinį laikrodį ir sunkiai atsikeliantiems rytais. Be to, įsitikinkite, kad užuolaidos bei užuolaidėlės naktį praleidžia kiek įmanoma mažiau šviesos.

3.


Eikite į lauką

Skatinkite savo vaikus eiti žaisti į lauką, kai tik yra galimybė. Kaip ir dėl fizinės pratimų naudos, dauguma mokslininkų sutinka, kad kasdien praleidus nuo 30 minučių iki dviejų valandų dienos šviesoje, gali stipriai pagerėti psichinė savijauta.

Norite sužinoti daugiau?

SUSITELKITE Į
BENDRĄ VAIZDĄ

Kaip ir naujus kasdienius įpročius, svarbu sučiupti galimybes iš esmės pakeisti vidinį namų klimatą. Mes 90 % savo laiko praleidžiame būdami patalpose, iš kurių 2/3 praleidžiame savo namuose, todėl tai puiki vieta pradėti gerinti savo gyvenimo sąlygas viduje.

 

Patobulinkite savo dabartinę erdvę

Pagalvokite, kaip galėtumėte „įnešti lauką vidun“ turėdami daugiau dienos šviesos savo namuose. Kadangi dauguma gyvename miesto aplinkoje, kažkiek atitolome nuo gamtos. Ieškokite langų arba durų, kurie įleidžia daugiau dienos šviesos į namus – atkreipkite dėmesį, kad stoglangis praleidžia daugiau dienos šviesos nei įprastas langas.

Didinkite savo erdvę tinkamai

Keli papildomi kvadratiniai metrai jūsų namuose – puikus būdas pagerinti savo gyvenimą patalpose. Apsvarstykite palėpės renovaciją ar padidinimą ir teikite pirmenybę sprendimams, kurie įneša gryno oro ir dienos šviesos.

Kraustymasis

Kai ieškote naujų namų, nepamirškite, kad senesnis nekilnojamasis turtas gali turėti problemų, kurios paveiks patalpų klimatą. Pavyzdžiui, patikrinkite, ar langai praleidžia pakankamai dienos šviesos – jei ne, apgalvokite galimybę padidinti langų ar durų skaičių. Be to, perdažydami rinkitės šviesesnę dažų spalvą. Taip sukursite veidrodinius paviršius, kurie geriau atspindės šviesą jūsų namuose.


VAIKŲ MIEGAMIEJI DAŽNAI YRA LABIAUSIAI UŽTERŠTI VISAME NAME

Nuodingos dalelės, iškvepiamas CO2 – vaikų kambariuose dažnai yra didžiausia kenksmingų medžiagų koncentracija namuose.

KĄ GALIU PADARYTI?

Yra daug būdų įleisti į savo namus geresnio oro bei dienos šviesos. Kai kurie jų yra greiti ir lengvi, kiti – atima daugiau laiko, tačiau tokie patobulinimai patikimi ir ilgalaikiai.